kreativa porträtt #3

jag skrev här i ett tidigare inlägg att jag skulle sätta upp några bilder från denna fotograferingen i ett skede. De här tog vi samtidigt som dessa bilder och de är några av mina favoriter. Mest för deras färgskala och enkelhet. Det kan hända att ni sett dem redan via min FB sida.

Det här är också en väldigt enkel fotografering som ni kan se, ett badkar och en halv liter mjölk, mer än så behövs inte. ( eller jo, jag använde 2 externa bilxtar med softboxar till denna med för att få ljuset så jämt och snyggt som möjligt eftersom vi hade begränsat utrymme och ljus i badrummet vi befann oss i.)

maricaostfoto_fb-7maricaostfoto_fb-6maricaostfoto_fb-8

Så min utrustning denna gången:

  •  2 blixtar med softbox
  • kameran, d750
  • objektiv tamron 24-70 mm
  • lånat badkar
  • lite mjölk

Skulle du vilja ta liknande bilder på dig själv skulle det även behövas ett stativ och en fjärrutlösare till kameran sku jag tippa.

Kommentera

