Sommaren som gick

Jag älskar att ta mina rygg-selfies för instagram (ni hittar mig på @maricaostfoto där) sen får folk tycka vad en vill om selfies, jag gillar dem!

De flesta av de bilderna på sommaren tar jag visserligen med systemkameran, lite svårt att ta ryggselfies med enbart telefon, min arm är inte så lång. Men med kameran har jag telefonen ofta som ”avtryckare” istället. Sen så går bilderna direkt vid fotograferandet från kameran till telefon och kommer inte ens nära min dator.


För det finns inte tid för annat om man ska hinna njuta, inte tid för överflyttning av bilder, inte tid för lång editering inte tid för slösurf på datorn. Bara tid för villahäng på Ladugrund och några räddaren i nöden instagramfilter. Och det är ju för fasiken instagram, det är en minimal liten ruta i folks telefoner, en överlever lite sudd i kanten.


Så jag älskar denna tekniken med wi-fi mellan allt! Så enkelt,allt jag behöver är min systemkamera (nikon d750, men det finns på betydligt billigare kameramodeller med) och en app i telefonen.


Och det är precis såhär jag vill minnas min sommar, precis som de här bilderna. En lugn och eftertänksam sommar. Nu tar vi hösten!

Kommentera

