Linnansaari nationalpark

Rogivande stuff vet ni, hur beskriver man det bäst?

Hur kan man förmedla känslan i kroppen när man glider fram i kompakt tystnad och en bara lyssnar till sina egna tankar, för att efter en stund inse att huvudet är lika blankt och stilla som vattnet du befinner dig på. Svårt.

Jag vet inte hur det ska beskrivas, det måste upplevas. Inte en gång under helgen i Linnansaari nationalpark med Eva och Anna upplevde jag obehag i min kropp. Inte när jag kissade i skogen, inte när jag kröp ner i sovsäcken, inte när jag paddlat 30 km på en dag och axlarna och ryggen var trötta som satan, inte en gång, bara ren njutning helt igenom.

Jag brukar oftast stressa ganska hårt före jobbstarten, hjärnan ångar igång och kroppen hakar på. Men denna semesteravslutning gav mig så mycket att det känns som om jag kommer att leva på det fram till jul*

Jag tog sist och slutligen väldigt få bilder, så här är några av de jag lyckades fånga, men det var liksom inte prioritet att fotografera. Och kameran ja, den hade jag packat i en drybag från biltema och det fungerade super.

Tack Anna och Eva för sällskapet, det var en härlig helg, nästa år gör vi om det!

linnansaari-15linnansaari-18linnansaari-5linnansaari-19linnansaari-20linnansaari-11linnansaari-10linnansaari-12linnansaari-22linnansaari-21

*eller i varje fall tills nästa gång jag får pms och helvetets skrattande demoner tror de är på powerpark och rider mig som om jag vore en liten plasthäst i karusellen utan vare sig egen vilja eller förstånd.

Kommentera

