back to work måndag

Jag är knappast den enda som kammat håret, lagt på deodorant och åkt på jobb idag för första dagen efter semestern. Jag kände mig så ny, vilsen och borttappad den första timmen. Vad är inloggningen till datorn? hur sitter man i en riktig kontorsstol? var är kaffeautomaten? Nånej, till den hittade jag nog utan problem, det var stolen som var det trixiga efter att legat raklång på gräsmattan nu i flera veckor.

Men det var faktiskt med lätta steg jag for till arbetet. Det var skönt, hösten är så fräsch och man får en nystart. Plus att det kändes riktigt kul att se sig själv i spegeln iklädd ordentliga kläder och mascara efter en sommar i villakläder och somnaefterbastunmedvåtthår-looken.

självporträttiskogen-10

Nej det här är inte arbetslooken, skulle bli så svårt att se vem man pratar med mellan allt älggräs, vad tror ni om mig riktigt.

Kommentera

