sommaren kom, säger de.

Dagarna går snabbt nu. När jag inte jobbar som vanligt, det vill säga på helgerna, så fotograferar jag åt andra som aldrig förut. Och redigerar däremellan. Men det är ju fasiken en njutning allt detta.

Men på tal om fotograferingar och människor. Jag tänker ofta på hur grymt imponerad jag blir av alla jag träffar när jag får besöka mina vänner, bekanta och andra i fotograferandet. Så mycket man lär sig. En dag är det studenter, en annan dag kärlek i form av bröllop eller gravida.  Och så igår fick jag väldigt otippat träffa vallhundar* hos Solkulla Lamm och fotografera dem och deras gård till en kommande hemsida.

Så helgen har varit mastig med två större och en mindre fotografering. Sanslöst många bilder att titta igenom och börja sortera. Det firar jag med att jag har en flexledig dag idag såhär sitter jag i morgonrock och gör nytta kl 10.11. Om man med ”gör nytta” menar surfar internet, dricker kaffe och kämpar mot det faktum att jag nu med en treårings bestämdhet verkligen vill bli fåraherde old style.

Jag tänker mig nämligen att livet på en pinne vore nog att njuta av sommardagar iklädd en luftig kaftan och med stav i handen tillsammans med hund och några får på ängen. Sen skulle jag gulla med ett lamm mellan varven och så.

Solkullalamm-14

*De måste vara släkt med raketer eller män som inte vill utföra hushållssysslor, så otroligt snabba, bara man blinkade så hade de stuckit iväg, ja oftast då till andra sidan flocken, vart män och raketer tar vägen, det vet inte jag, det måste ni fråga någon annan om.

Kommentera

