kontraster och färgskalor 

Hörni,  jag vill verkligen säga tack för att ni läser här, det är så roligt att ni tittar in. Jag kan ju berätta att jag har alltid varit otroligt självkritisk när det kommer till mina bilder. Otroligt självkritisk. Löjligt självkritisk. Jag tror inte att jag själv någonsin känt att där satt den, le bild! De kunde enligt mig alltid vara lite bättre. Klarare, bättre beskurna, annan vinkel. Så i många år har jag nästan aldrig delat mina mera genomtänkta bilder på fb eller blogg. Instagram har känts ok eftersom man på instagram inte kan syna bilder i sömmarna, de är för små för det.

Men tammisatan, nu måste jag ändra på det, och öva mig på att berätta vad jag gillar i bilderna. För inte tycker jag ju de är dåliga, bara att de kunde vara pikulite bättre och det gör mig blyg.

DSC_2737-2

DSC_2757-2

Och jag har två saker jag verkligen gillar på dessa bilder av Gina, när hon steg in i denna miljön i den ljuvliga skira klänningen hon tidigare gift sig i så fanns det där och jag blev glad ända ner i lilltån.

1. kontraster, vackert och rojsigt, gammalt och nytt, hit och dit, när något inte passar in men samtidigt självklart ska vara där.

2. När den förbenade färgskalan funkar, när färgerna är perfekta tillsammans, så härligt!

Vad gillar ni i era bilder?

Kommentera

