vad ska man investera i?

ok. När jag köpte min första kamera så visste jag inte hur extremt dyr hobby det är att fotografera. Men det måste inte vara dyrt, man kan köra budget. (en vill ju inte börja sälja röv för att ha råd) men det finns några saker som inte varit gratis men som jag inte skulle vilja klara mig utan idag. Så dessa saker rekommenderar att man investerar i först  när man börjar bygga på sin kamerautrustning,  och inget ebayshit nu utan köp ordentligt.

 

  1. en väska att ha kameran i. Jag har en ryggsäck från Lowepro. Den är bekväm att bära, den ger jämn belastning och stöd vid höften så jag kan gå långt med den på ryggen. Den tål regn och dåligt väder så jag behöver inte tänka på skitväder utan kan ta med mig kameran alla gånger vilket gör att jag har det med.
  2. Ett stadigt stativ. jag har idag ett Manfrotto 190 med kul-led.  Här löns det inte att ebay-snåla, det resulterar bara i att man köper nytt och det blir dyrt. När jag började experimentera så märkte jag att det var när jag fick mig ett stadigt stativ som jag kunde börja leka med tider och inställningar. Man kan nog göra det utan stativ med, men det är så mycket lättare med stativ och när det är lättare, gör man det oftare och då blir man bättre.
  3. ok, den här kostar inte pengar men är så viktig roliga FOTOKOMPISAR! vet ni hur mycket man lär sig av andra? Hur mycket man kan lära sig att fotografera i grupp. Hur gott kaffet smakar och hur roligt det är att någon visar var du ska trycka. Man ska aldrig vara den som vet mest i en grupp, man ska alltid ha någon att lära sig av.

 

Kommentera

